لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
پیش بازی سویا - یوونتوس: بانوی پیر به دنبال حفظ صدرنشینی و سویا به دنبال راهیابی به لیگ اروپا

پیش بازی سویا - یوونتوس: بانوی پیر به دنبال حفظ صدرنشینی و سویا به دنبال راهیابی به لیگ اروپا

دو تیم سویا و یوونتوس سه شنبه شب در چارچوب هفته ی ششم رقابت های لیگ قهرمانان در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان به مصاف هم می روند و دو تیم هدف های متفاوتی در ذهن دارند: یوونتوس به دنبال صدرنشینی گروه و سویا به دنبال بازگشت رتبه ی سوم برای راهیابی به لیگ اروپا.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری با شکست 1-0 منچسترسیتی در خانه، با دو امتیاز اختلاف نسبت به آن ها در صدر جدول قرار گرفته اند و حالا در رویارویی با سویا تنها به یک امتیاز نیاز دارند تا صدرنشینی خود را در گروه تضمین کنند.

تیم سویا پس از شکست 4-2 در مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ در رتبه ی چهارم جدول قرار گرفته است و باید در مقابل یوونتوس به برتری دست پیدا کند و از طرفی منتظر شکست گلادباخ در دیدار با منچسترسیتی باشد تا بتواند با رسیدن به رتبه ی سوم به لیگ اروپا راه پیدا کند.



حقایقی از دو تیم در رقابت های اروپایی

سویا

- شاگردان اونای امری پس از پیروزی 3-0 مقابل مونشن گلادباخ در هفته ی اول رقابت ها به دنبال کسب دومین برد خود در گروه هستند.

- قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا پس از برد در هفته ی اول متحمل چهار شکست متوالی شده است که شروع آن با باخت 2-0 مقابل بیانکونری بوده است. این چهار نتیجه بدترین نتایج متوالی آن ها در تاریخ باشگاه در اروپا بوده است.

- امسال برای نخستین بار پس از فصل 2009-2008 جام یوفا است که سویا در این مقطع نتوانسته است راهیابی خود به لیگ یوفا را تضمین کند.

- باشگاه آندلسی نخستین برد خود در مقابل حریفی از سری آ را در حدود شش ماه پیش با برتری 3-0 مقابل فیورنتینا در مرحله ی نیمه نهایی لیگ یوفا به دست آورد (مجموع 5-0) که نتو دروازه بان دوم یوونتوس در دروازه ویولا حضور داشت.

- با فتح چهارمین جام یوفای خود در ماه می، سویا یوونتوسی را که سابقه ی سه قهرمانی در این رقابت ها دارد را پشت سر گذاشت و به تنها تیمی تبدیل شده است که بیش ترین قهرمانی ها را در این رقابت ها در اختیار دارد.

- سومین قهرمانی آن ها در لیگ اروپا در ورزشگاه یوونتوس در فصل 2014-2013 به دست آمد که در آن دیدار سویا توانست با نتیجه ی 4-2 در ضربات پنالتی جام قهرمانی را از آن خود کند.

یوونتوس

- یکی از چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان که تاکنون شکست نخورده است. همچنین، بیانکونری از اکتبر 2014 تاکنون در شش دیداری که در خانه ی حریفان به میدان رفته شکست نخورده است.

- شاگردان آلگری در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان در مقابل دو تیم مادریدی به میدان رفتند. آن ها در دیدار هفته ی اول مرحله ی گروهی با نتیجه ی 1-0 شکست خورد و در ورزشگاه سانیتاگو برنابئو با گل آلوارو موراتا رئال مادرید را با نتیجه ی 1-1متوقف کردند. با این حال در دیدار فینال لیگ قهرمانان با نتیجه ی 3-1 بازی را به بارسلونا واگذار کردند.


سرمربیان و بازیکنان

- اونای امری سرمربی فعلی سویا، با هدایت والنسیا در فصل 2010-2009 توانست در مرحله ی گروهی رقابت های یوفا با نتیجه ی 3-2 (میزبان) و با 2-1 (مهمان) جنوا را شکست دهد.

- مکس آلگری به عنوان سرمربی میلان در رقابت های لیگ قهرمانان دو بار در مقابل بارسلونا حذف شده است: فصل 2012-2011 در مرحله ی یک چهارم نهایی و فصل 2013-2012 در مرحله ی یک هشتم نهایی. رکورد کلی او به عنوان سرمربی روسونری در مقابل باشگاه های لالیگا یک برد، چهار تساوی و پنج شکست است.

- فرناندو یورنته مهاجم فعلی سویا توانست در دو فصل حضور خود در یوونتوس 23 گل برای این تیم به ثمر برساند.

- چیرو ایموبیله مهاجم سویا دوران فوتبالی خود را در رده ی جوانان یوونتوس آغاز کرد.

- مارتین کاسرس بین سال های 2010 تا 2012 برای تیم سویا بازی کرده است.

- سامی خدیرا همراه با تیم رئال مادرید در هفت بازی از هشت دیداری که مقابل سویا به میدان رفته است برنده شده است.

- آلوارو موراتا و ماریو ماندژوکیچ در مدتی که برای تیم های اسپانیایی خود بازی کرده اند نتوانسته اند در مقابل سویا گلزنی کنند.

- عادل رامی در سه دیداری که به عنوان بازیکن میلان در مقابل یوونتوس بازی کرده است شکست خورده است.

- بنوا ترمولیناس نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی فرانسه در دیدار 2-1 مقابل ایتالیا در نوامبر 2012 انجام داد. آندرا بارزالی، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه لینی و کلودیو مارکیزیو در آن دیدار برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفته بودند.

بازیکنانی که با همدیگر بازی کرده اند:

- لیختشناینر و رامی ( لیل 2008-2006)

- هرنانس و آندرئولی ( اینتر 2015-2014)

- مارکیزیو و آندرئولی ( تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا)

- پاترس اورا و رامی (تیم ملی فرانسه)

- موراتا و یورنته، ویتولو (تیم ملی اسپانیا)

- ایموبیله، بوفون، کیه لینی، مارکیزیو، بارزالی، بونوچی، زاتزا (تیم ملی ایتالیا)

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: